CASES

Foreningen Håndarbejdets Fremme holdt reception for kalenderen Årets korssting 2023, som H.M. Dronningen havde designet. Receptionen foregik i Christian VIII's Palæ, som er et af de fire palæer, der udgør Amalienborg og H.M. Dronningen var æresgæst. Vi dokumenterede begivenheden for Håndarbejdets Fremme med en kort reportage-video.

Hvert år skal der nye elever til gymnasierne. Man kan godt sige at der kæmpes om dem, på venskabelig vis selvfølgelig. De unge er meget optagede af, hvilke typer deres kommende klassekammerater er, og det er derfor vigtigt for gymnasiet at vise, hvilken slags miljø de tilbyder.

Det verdensomspændende gulvfirma, HAVWOODS, åbnede deres første afdeling i Danmark på Store Kongensgade og vi skulle hjælpe med at introducere brandet og det nye showroom i indre by med denne introduktionsvideo.

Vi skulle præsentere det lille mobilselskab PROTEL's mange produkter – der var over 50 forskellige. Målgruppen var mindre og mellemstore erhvervsvirksomheder. Vi katalogiserede de mange produkter og fandt ud af, at der kun var tre overordnede produktgrupper. Her fandt de mange produkter naturligt deres plads og helheden blev overskuelig for selv...

VELTUFF REAL WORKWEAR skulle introducere en ny serie arbejdstøj, specielt udviklet til logistikmedarbejdere. SUPERTEX–serien bestod af en T-shirt, sweatshirt, softshell jakke og stretch bukser. Design og funktionalitet satte en ny standard for dette ofte oversete segment og vi skulle skabe opmærksomhed omkring lanceringen med en kort branding-video...

Da gazellevirksomheden Mikkelsen Electronics skulle have nyt ansigt udadtil, var det ikke nok med et logo. Deres micro-melt connectors skulle have et lille symbol, der altid ville kunne genkendes. Vindmøller fra f. eks. Vestas eller Siemens har op til 1 million connectors i sig, connectors som Mikkelsen producerer i Farum.

Der stilles særlige krav til arbejdstøjet i lufthavnene. Sikkerhedskravene er de samme, men funktionalitet og komfort for medarbejderne er i højsædet på de krævende arbejdsdage, hvor alt skal forløbe glat og fejlfrit. Vi skulle fortælle at dette tøj var særlig velegnet til arbejdet omkring flyene. Vi valgte at kalde serien for VELTUFF Aviation og...

Firmaet Emballage Direct havde fået en ny pakketape, PLUS-TAPE, som vi skulle hjælpe med at introducere på markedet. PLUS-TAPE klæber på alt og den kører nemt og lydløst i tape-dispenseren. Det skulle vi dokumentere i denne korte brand-video, hvor vi samtidig skabte produktlogo.

Skybrud med store nedbørsmængder er et stort emne for tiden, hvor den slags hændelser synes mere hyppige end tidligere. Aquaton™ er den første parabel-formede faskine i landet og vi skulle hjælpe med at lancere produktet. Vi opfandt navnet Aquaton™ Tunnelfaskine og producerede en video, der tydeliggjorde funktion og fordele.

Bernstorff Slot skulle have nye visitkort, som både havde et ekstra "touch of class" og samtidig skulle fortælle om slottets mange tilbud.

Når jeg tænker på, hvilket udstyr det krævede at producere lækkert content for 25 år siden, bliver jeg glad. Vi slæbte rundt på tunge kameratasker med flere forskellige kameraer og objektiver, stativer, store softbox'e og paraplyer for at få lyset helt perfekt. Billedbehandling var ikke nemt, så det var vigtigt at billederne stod lige i skabet....

Da first-mover techfirmaet eKvittering startede op, skulle vi ud og fange kundernes opmærksomhed dér, hvor de ville få glæde af produktet, nemlig når de skulle betale for varen ude i butikken.

Strækfilm er ikke ligefrem kendt for sine miljøvenlige kvaliteter. Men denne nye type er produceret af 100% genbrugsgranulat og signalerer at miljøbevidstheden også har indfundet sig indenfor plastemballage. Produktet re-Gen™ sætter en ny standard for strækfilm og vi skulle visualisere dette med et logo og en lille kort videopræsentation.

VELTUFF REAL WORKWEAR skulle præsentere en kollektion af særligt robust arbejdstøj for byggebranchen. Vi kaldte serien VELTUFF Construction og for at vise forskellige varianter af tøjet, huer og sikkerheds sko og -støvler i noget der mindede om autentiske omgivelser, fik vi adgang til Køge Havn, hvor vi kunne filme denne video.

CoreBlue™

2018-03-22

Introduktionen af et nyt brand, CoreBlue™. Produktet er en faskine til brug i byens regnvandsbede. CoreBlue™ frigiver kun langsomt vandet til den omgivende jord, hvilket betyder at man kan undgå overvanding og dermed få en bedre vandingsbalance for vegetationen. Vi skulle tegne logo og præsentere produktet i en video, hvor denne nyskabende fordel...

Disse små æsker ser måske ikke ud af noget særligt, men det er de. Inde i æsken er der en rulle dobbeltklæbende puder, formentlig de bedste på markedet. Her starter problemerne.

Logo til Offix

2017-02-22

Et logo er typisk noget man laver ved opstarten af en virksomhed. Det var også tilfældet med Offix. Som lille håndværkervirksomhed, ønskede Offix at skille sig ud fra mængden, idet man ville satse på den øvre del af markedet for kontorombygninger – altså de virksomheder, der havde råd til virkelig at gøre noget ud af det.

I starten af nullerne rullede der noget nær en flodbølge af mission-statements ind over dansk erhvervsliv. Det var pludselig ikke nok bare at passe sit arbejde. Vi skulle på mission hele bundtet – selvom det var de samme ting, vi foretog os før som efter. Og 10-15 år efter var det, som om denne ord-tsunami fik en renæssance. Dog var...